COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Du har kanske hört talas om en del "sanningar" kring upphandlingar. Men allt som du har hört kanske inte är sant. Nedan slår vi hål på några vanligt förekommande myter om upphandlingar, för att klargöra hur det verkligen är.
Det finns inte för små företag. Precis som att det finns små företag finns det även små upphandlingar. För att kunna tävla mot större företag kan det vara bra att gå ihop och samarbeta med kollegor inom din bransch.
I vissa fall kan visserligen konkurrensen vara hård, men så är absolut inte alltid fallet. Det varierar stort från bransch till bransch.
Självklart har priset en avgörande roll i de inköp som vi gör, men det betyder inte att vi tummar på kvaliteten. Lägre pris innebär inte alltid sämre kvalitet.
Det kan verka svårt att delta i en upphandling och lämna ett anbud, särskilt om det är den första gången. I ett test som vi gjorde med ett antal företagare visade det sig dock att de inte var så svårt som många trodde.
Ta hjälp av våra tips om du känner dig osäker!
Det är lätt att tro att vi i kommunen inte är intresserad av ert företag, men så är det inte. Kontakta gärna oss om det är något som du vill berätta för oss om ditt företag eller din bransch.
Eskilstuna kommun: administration.upphandling@eskilstuna.se
ESEM: upphandling@esem.se
Kfast: upphandling@kfast.se
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
(telefonsvarare där du lämnar ditt ärende och telefonnummer)
Se fler kontaktvägar