COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Du som livsmedelsföretagare, oavsett om du säljer förpackade livsmedel eller serverar mat på en restaurang, måste vara ärlig mot konsumenterna. Att vara ärlig och inte ljuga benämns i livsmedelssammanhang som ”god redlighet”.
Exempel på god redlighet kan vara att konsumenten får den köttbit som står på menyn. Det kan också handla om att livsmedlet motsvarar den förväntning som konsumenten har på det, även om det inte innebär en kvalitets- eller smakmässig skillnad. Ett exempel är om du säger att du säljer svenska jordgubbar, då ska de också komma från Sverige och inget annat land.
Livsmedelsinspektören kontrollerar att redligheten efterlevs.
Läs mer på livsmedelsverket.se
RELATERAD INFORMATION
Kontakt
Miljö och bygg
Öppettider: Vardagar 10.00-12.00, 13.30-16.00
Telefon: 016-710 10 00
E-post: miljo@eskilstuna.se
Besöksadress: Alva Myrdalsgata 3D, Vakteln
Eskilstuna direkt
Telefontid: måndag-torsdag 08.00-16.30, fredag 08.00-16.00
Telefon: 016-710 10 00
E-post: info@eskilstuna.se
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
(telefonsvarare där du lämnar ditt ärende och telefonnummer)
Se fler kontaktvägar