COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Resultat från Nöjd-Kund-Index (NKI) rankas Eskilstuna kommun fortfarande högt i sin service till företag.
Enligt mätningen Nöjd-kund-index (NKI) ligger alla myndighetsområden i Eskilstuna högt i service till företagare. Under 2019 har det skett en särskilt stor ökning inom myndigheten för miljö- och hälsoskydd. Resultatet där går från 75 till 79.
I det rådande dagsläget då näringslivet drabbas hårt av följderna av Coronaviruset ser kommunen att det är extra viktigt att stödja företagen, vara lyhörda och ge den service som efterfrågas.
Ett stort tack till alla företagare som svarat på enkäten, utan era svar kan vi inte vidareutveckla servicen till näringslivet. Det är viktigt att vår service är fortsatt jämn och hög och med tanke på läget just nu kommer det bli ännu viktigare för att möta framtidens utmaningar.
Eskilstuna kommuns samlade resultat 2019:
Brandtillsyn, NKI 82 (NKI 78, 2018)
Bygglov, NKI 77 (NKI 74, 2018)
Markupplåtelser, NKI 76 (NKI 75, 2018)
Miljö-och hälsoskydd, NKI 79 (NKI 75, 2018)
Livsmedelskontroll NKI 74 (NKI 75, 2018)
Serveringstillstånd, NKI 73 (NKI 80, 2018)
Läs resultat från NKI-mätningen
Resultat från Stockholm Business Alliance (SBA)
Resultat från Sveriges kommuner och regioner (SKR)
Bakgrund
Nöjd-kund-index mäter tillgänglighet, information, bemötande, kompetens, effektivitet och rättssäkerhet inom tillsynsområdena bygglov, markupplåtelser, miljötillsyn, brandtillsyn och serveringstillstånd. Mätningen är på en betygsskala från 0-100, där betyg 62-69 är godkänt och resultat över 70 är ett högt resultat.
Läs pressmeddelandet HÄR.
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
(telefonsvarare där du lämnar ditt ärende och telefonnummer)
Se fler kontaktvägar