COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Ansökan öppnar 7 april. För smidigare hantering är det viktigt att du gör vissa förberedelser.
Korttidsarbete (tidigare benämnt korttidspermittering) innebär att arbetsgivare kan minska anställdas arbetstid och få stöd från staten för att täcka stora delar av kostnaden.
Ansökningsperioden öppnar 7 april men kan tillämpas redan från 16 mars.
Här kan du se ett webbinarium som går igenom hur du gör för att ansöka.
1. Gör ett webbtest
Få en snabb uppfattning om du har rätt till stöd för korttidsarbete. Gör Tillväxtverkets webbtest
2. Räkna ut din första utbetalning
I beräkningshjälpen ser du hur mycket du kan få i stöd. Beräkningshjälpen använder du sedan i själva ansökan. Till beräkningshjälpen
3. Ha avtal med arbetstagarna om korttidsarbete
Läs mer under rubriken "Ta fram avtal om korttidsarbete"
4. Säkerställ att den som representerar företaget kan signera ansökan
Tillväxtverket kan tyvärr inte hantera underskrift med bank-ID från flera personer. Därför ska du som signerar ansökan ha rätt att representera företaget.
På Tillväxtverkets webb kan du läsa mer om hur du som företagare gör för att ansöka.
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
(telefonsvarare där du lämnar ditt ärende och telefonnummer)
Se fler kontaktvägar